Vallning

Idag blev Kippan osäker på ett hämt eftersom jag var otydlig och sysslade med fållan under tiden. Fick schasa iväg henne några gånger men till slut kom hon med halva flocken då hon delat våra 14 får och kom med 5 stycken. Berömde henne för det eftersom hon i alla fall hämtade något får och skickade iväg henne igen för att hämta de andra utan att strula för henne. Då gick det bra. Tom så lugnt att hon fick in alla fåren i fållan på första försöket. Så jag nöjde mig där med Kippan.

Fidji fick öva vidare innanför och utanför fållan med balansövningar eftersom hagen är för stor för henne att valla i lös. Blir lite för springit. Slutligen kunde jag få henne att själv gå runt fåren lugn och lägga sig klockan 12. Nöjde mig där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0