Vad ska det bli av dessa monster?

Ja, det kan man ställa sig när man vågar sig in i köket utan skor med fyra monster som sätter sig fast i fötter och ben på en vilket gör både ont och förhindrar att man försöker gå. När man väl är duktig och sätter på sig skor så har de lärt sig vart hälsenan sitter och att skosnören är otroligt roliga att bita/dra i. Till och med Kippan föredrar att sitta högt på t ex en stol för att slippa de svart/vita monsterna som numera inte bara biter sig fast i spenarna utan snarare i allt de får tag i! När det inte finns någon annan levande varelse att bita i så går de till attack mot varandra vilket leder till att de skriker av smärta för att sedan bli lite förbannade och ge tillbaka med dubbla dos. Tidningarna som man placerar så fint på golvet ligger efter en liten stund längst kanterna då valparna behöver plats till sin racing-bana. Tyvärr, men de han redan lärt sig att tigga när det är dags att laga mat. MEN de sitter inte fint och inväntar maten utan de hoppar upp längst ens ben så långbyxor rekommenderas ifall man vill ha kvar skinnet på sina ben! Att gosa med dem fungerar bäst ifall man håller en i taget i luften med benen fria så de kan springa medan man myser med ansiktet mot deras ryggar så blir det inte allt för spralligt. Men äsch, de är nog som alla andra valpar! Enligt Christina så väsnas de i alla fall inte mer än normalt. 
 
Vad ska dessa valpköpare skapa utav dessa då? Jo, vad jag förstår ska de hålla på med framför allt lydnad och bruks. Själv blir det lydnad och någon bruksgren (sök - knepigt med grupp, spår - nja, rapport - varför inte?) som ska ligga i fokus. Hoppas även på att vi hyr får nästa sommar också, i sådana fall ska vi göra ett ryck i vallningen också. Så ska jag försöka hålla mitt fokus på dessa saker och inte slänga runt mig allt för mycket mellan grenarna som jag gjort med Kippan. Är lite inne på rapport, vore kul men lär testa på spår och se hur hon nappar på det. Upptäcks någon spårtalang där så får jag helt enkelt böja på min envishet att inte spåra. 

Kommentarer
Postat av: Lena Bergström

Hahaha! ja du härligt med kreativa små monster=)=)

2012-09-12 @ 21:30:40
Postat av: Christina

Ha ha ja de är härliga små monster, precis som de ska vara! :-)

2012-09-13 @ 08:39:39
URL: http://www.borderness.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0