Fiske & hundbus

Ikväll så åkte jag, Krister, Christina, Simon och hundarna (inte småttingarna) till Rullsand för att fiska. Jag som valde att inte fiska tog istället med mig kameran och fotograferade hundarna. Alltid roligt att fotografera hundar som leker ute på stranden i fart och fläkt!
 
Blev dock lite orolig över Kippan. Sist vi var på Rullsand så svullnade hon upp på vänster bak (inte öm och haltar ej) efter all lek vilket försvann dagen efter. Idag upptäckte jag samma sak ganska fort (sist upptäckte jag det när vi väl var hemma) och bad henne att ligga stilla. 10 minuter senare så var svullnaden borta. Så jag undrar lite vad det där är. Ringde veterinär om rådgivning och de ville självklart att jag ska åka in men vet inte riktigt vad de ska göra åt saken då hon inte är svullen längre eller reagerar. Så jag ska försöka hålla henne borta ifrån tokrus och hundbus i kanske två veckor och se sedan vad som händer. Däremot får hon fortfarande gå lös och träna snabba moment eftersom hon inte svullnar upp på det. Men ska avvakta lite med cykling och andra fysövningar. Det som jag tycker är mest skumt är att svullnaden försvinner så fort. Att det inte ömmar och att hon inte haltar behöver inte stämma, har en envis kärring till hund som inte visar smärta mer än nödvänding så det är svårt att veta vad/hur hon känner. 
 
Men tillbaka till bilder! Varning för bildbomb! Det är på Kippan, Miloo II (Kippan mamma), Hanni (Kippans halvsyster, samma mamma) och Gunni (Kippans halvsyster, samma mamma). Ser ni någon likhet? 
 

Miloo & Kippan

- Oh, shit! Fick jag inte göra så?


Kippan


Kippan


Kippan


Hanni, Kippan & Miloo


Hanni, Miloo & Kippan


Miloo


Gunni, Hanni & Miloo


Kippan & Hanni

- Kom igen nu, Hanni!


Hanni, Miloo, Gunni & Kippan


Hanni, Miloo & Kippan


Kippan, Hanni & Miloo


Miloo


Miloo & Kippan (mor & dotter)


Gunni


Miloo


Gunni


Gunni


Gunni


Kippan, Hanni & Miloo


Hanni & Miloo

Miloo & Kippan


Kippan med hennes fina ögon


Gunni


Hanni


Miloo

Kommentarer
Postat av: Christina

Känns inte som om man ens skulle försöka våga svära sig fri från nån av dem...syns ganska bra att de är nära släkt... ;-)

2012-09-13 @ 08:41:02
URL: http://www.borderness.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0