Spårträning med Fidji

Har ju testat ett spår när hon var 9 veckor och ett spår när hon var 10 veckor. Båda spåren låg i 60 minuter och var cirka 20 meter långa. Men eftersom hon inte riktigt nappade så har jag valt att testa med en veckas mellanrum tills jag känner att hon nappar. Idag lade jag ett spår på cirka 20 meter men det låg enbart 20 minuter då jag inte ville spåra när det blir för mörkt. Och nu 11 veckor gammal nappade hon på spåren och gick koncentrerat fram till slutet trots en liten vinkel (cirka 40 grader) som jag var tvungen att ta på grund av hinder. Så det kändes väldigt roligt!
 
Frågan är nu ifall det var längden på spåret som gjorde det enklare för henne, ifall hon mognat för att klara av att spåra eller ifall hon helt enkelt bara förstod vad hon skulle göra och testade. Så imorgon ska jag testa att lägga ett lika långt spår men låta det ligga i 60 minuter och se ifall hon nappar. Annars ska jag helt enkelt låta spåren ligga kortare tid och träna vidare tills hon blivit säker på sin uppgift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0