Mästerskap 2012

Oj vad det blir fel i min planering här med en planerad kull. Är inte van! Haha. Men ska göra en liten planering och se vad som faktiskt finns uppe så jag har koll. Så får jag anmäla mig till tävlingar när det blir aktuellt igen. Det spelar dock mig ingen roll att vi missar lite - valpar känns ändå som en ny utmaning!

Dessa mästerskap arrangeras i år
  1. Knivsta HU: ELIT KM
    Detta kan jag delta vid. Ska enbart skicka in officiella resultat innan 31/1-2012, så det lär jag hinna.

  2. Knivsta BK: Lydnads KM (ELIT)
    15 augusti, 18:00. Föds valpar i juli så är valparna fortfarande små så detta går ju inte. Väldigt roligt att man får tävla på KM, vilket är nytt för i år, men eftersom jag då inte kan delta känns det trits.
  3. Knivsta BK: Årets hund
    Detta kan jag delta i! Ska skicka in resultat innan 2012. Så vi får starta upp lydnaden efter valparna med ett nafs och ta ett resultat till två tävlingar (denna och i Knivsta HU)!

  4. Roslagens BK: Distriktsmästerskap (lydnad)
    18 maj. Har varit mycket vallning här under senaste tiden då VP varit i prioritering vilket gjorde att jag inte ens anmälde mig. Hjälps inte ändå just för att hon löper...

  5. ??? BK: Ungdoms SM (ELIT lydnad)
    Ingen klubb har tagit åt sig äran att bli arrangör så det är inte ens säkert att det blir av. Synd.

  6. Sveriges Hundungdom: Årets lydnadshund (Klass III-ELIT)
    Resultat ska skickas in senast 30/11-2012, hoppas på att hinna skrapa ihop några resultat tills dess.

  7. Stockholms HU: Ungdoms-Distriktsmästerskap (ELIT lydnad)
    19 maj. Kippan löper så detta kan hon inte delta vid. Hon kommer inte ens vara hemma den dagen.

  8. Svenska mästerskapet skriver jag inte ens upp. Det känns fortfarande oerhört stort för mig. Men kanske bör jag testa våga starta lite mer i år... (?) Chansa lite.

 

Kan säga redan nu också att det går sådär med min träning med Sol. Hon är som hon är och jag kan inte påstå att jag tränat tillräckligt heller. Blir bara så omotiverad av att träna med en hund som är så olik Kippan på det sättet att hon inte står och trampar otåligt bredvid mig i väntan på nästa övning. Istället kan hon sitta stilla och ganska utsikten. När jag kommenderar henne kan hon lika gärna kisa mot mig med solen i ögonen och undra varför jag hoppar upp och ned på stället i ett tappert försök att få igång henne. Har aldrig varit så anfådd efter lydnadsträning som jag blir med Sol! Står dock fast vid mitt ord, minst en start ska hon få oavsätt resultat! Hon kan ändå inte få färre poäng på en start än vad hon får utan en start alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0