Kennelträff 2012

Idag var det kennelträff för Kippan från Borderness kennel. Det var arrangerat hos en instruktör som vi var hos från 10 till senare under eftermiddagen, vallning hela dagen - fyra pass blev det. Hon var duktig, men behöver få möjlighet att träna mer hämt för att få chansen att bli säker på det. För när man hjälper henne så går hon fint.


Anna fick valla med Kippan. Det är ändå hon som tränar henne i vallningen så det kändes som ett träningstillfälle för dem att träna på. Bättre att de tränar med nytta än att jag bara flamsar omkring utan större mål i min träning. Jag kommer valla när fåren kommer till oss, då kan jag träna mig själv för att sedan försöka komma in i vallningen jag med. Mitt mål känns dock att jag ska kunna träna upp min nästa border collie till VP så kan Anna få upp Kippan. Vore ju så kul ifall hon lyckades ta VP.

Efter en lång dag i fårhagen så åkte vi till Zakrisgården för att hälsa på Annas lilla Bess, "Bessie", som snart kommer flytta hem till oss. Passade på att ta lite bilder på det galna busfröet! Fick flest rumpbilder eller en halv valp med fartränder efter sig. Men lägger upp några som blev bra.


Kommentarer
Postat av: ANNA

Vilka fina bilder.

2012-05-02 @ 06:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0