Fåren har kommit

Jajamen, nu har fåren anlänt och ska stanna hos oss till oktober. Så himla roligt! Vi vallar lite försiktigt på dem nu tills de känner sig hemma här men bara det ger mer träning än vad vi annars inte kunnat träna utan fåren. Träning varje dag både på vallning och att bara kunna vara vid fårhagen. Kippan får t ex inte gå in i hagen utan tillåtelse, vilket jag alltid har hindrat henne att göra med rösten. Men igår var jag ouppmärksam och kippan snabb så innan jag hunnit stängt av elen gick Kippan in i hagen och fick sig en kyss. Efter det går hon inte in utan tillåtelse. Lilla gumman <3 Men samtidigt så blev hon inte rädd för staketet utan vallinstinkten är större. Så kan det gå.

Får bara inte glömma att träna Sol nu i lydnaden. För just nu lockar enbart vallningen. Anna tränar Kippan och jag Sol. Har även låtit Kippan ta sitt första dopp för i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0