Sökträning

Idag fick jag träningssug för någon bruksgren då solen sken helt underbart ute. Först hade jag tänkt lägga en spår, men så ville Krille följa med och då fick jag idén om rapport. Så kom Madde och då slutade allt med sök! Åkte förbi hemma och hämtade walki-talkies, då passade jag på att ja med mig Sol.

Kippan fick börja och Sol skällde för kung och fosterland av orättvisan hon levde i! Har inte tränat sök på evigheter med Kippan men så fort hon fick på sig täcket gick hon på tårna och hade knappt tid att vänta på mig. Började med två pop-upper som mjukstart för henne. Tredje utan retning och sista pop-upp för att inte riskera att det skulle gå dåligt då tredje skicket gick strålande! Peppad för 3 000, skulle säkert kunnat köra 2 figgar till. Men då har jag koll på det, 6 figgar vet jag att hon klarar av utan att gå ned sig. Så måste jag kombinera det med konditionsträning så bam! Så kommer ni aldrig kunna stoppa min spring-fia! Hon är så söt, hon tycker verkligen det är så himla kul att leta figgar. Undrar bara ifall hon kan leka med figgar nu, idag körde jag ändå med två personer hon känner.

Sol körde jag en pop-upp med som hon missade så jag gick halva vägen ut med henne, då hittade hon. Andra råkade bli ljud, men det kanske var lika bra för då sprang hon ut som en kanonkula. Tredje var popupp som gick jättebra! Fjärde blev hare bara för att göra det lite extra roligt. Hon springer inte som Kippan men Sol har ju också lite bättre koll på kroppen än Kippan, så det är nog snarare att hon inte vill krocka in i något till skillnad ifrån min kanonkula som river upp ben och kropp...

Två nöjda hundar gick vi sedan promenad med under en timme, skrittade av dem lite liksom som jag gjorde med mina underbara figuranter. Hur lyxigt är det inte att ha två personer som vill vara figuranter till två hundar som jag för?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0