Mat

Idag så åkte jag till en djuraffär i närheten för att se om de sålde 15kg hundmat så kunde jag handla istället för beställa hem. Jo det hade dem. Frågade ifall de hade något bra foder för aktiva hundar (då tänkte jag självklart över active påsarna jag innan kollat på ifall de kanske hade något speciellt att rekommendera), då fick jag som svar att active betyder aktiv så de skulle nog passa. Jo men engelska kan jag också... Så frågade jag vad det var för skillnad på de tre olika sorterna de hade, ingen aning fick jag som svar så det var bara att böja sig ned och läsa. Så frågade jag om de hade något snällt foder till katter med känslig mage. Då förstod de inte vad jag menade. Men sensitive lät ju bra med tanke på vad set betydde på engelska. Nähä? Suck. Så frågade jag ifall de sensitive varorna de hade hade någon likhet med k/d fodret vi tidigare köpt hos en veterinär då det fodret fungerat bra så vi ville enbart kolla på alternativa, liknade foder. Men det hade de aldrig hört talas om. Hills - helt okänt. Då undrade jag om de hade någon mindre provpåse till deras sensitive foder med tanke att man kunde testa och se ifall de fungerade utan att katterna börjar må dåligt. Men 70:- för en liten provpåse som inte ens fyller en bajspåse kändes dyrt. Då kan vi lika gärna köpa k/d stor påse direkt!

Inte bästa hjälpen där inte. Tur att man själv i alla fall kan basic så fodret man köper blir bra - självservice. Nu var hon kanske ny så jag klandrar henne inte. Men lite snopen blev jag, van vid att få svar på mina foder problemfrågor haha! Inte lätt så jag förstår henne. Men lite tycker jag nog att hon ska plugga på så nästa kund kan få den hjälp den behöver.

Köpte i alla fall en påse till Kippan därifrån av en märke jag känner mig trygg med trots att jag inte använt den själv förr. Har hört gott om dem. Royal Canin performance. Så får vi se vad hon tycker om den! Hon fick även ett köttben, det var ruskigt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0