Vecka 5

I söndags passerade Kippan vecka 5 från första parning. Vid det skiftet blev hon som hård över midja och mage, utan att svälla upp, vilket försvann efter ett dygn. Vad det betyder har jag ingen aning om, men har hört att det kan bli så vid vecka 5 innan valparna går tillbaka in i buken. Men jag vet inte. Hon har även fått tydligare rännor över mage och bröstkorg med juver som svällt upp lite, tror nog att de kommer bli större. För just nu är de i handla varierade storlekar. Idag har jag även uppmärksammat kladd under hennes svans. Det kan vara från något annat också då det känns lite tidigt för sådant tecken (?). Jag vet inte mycket jag, men kan i alla fall uppmärksamma förändringar. I övrigt är hon pigg och glad men extra lugn när inget händer. Typ, ligger på sidan och bara sover oavsett vart jag går. Aptiten är även tillbaka, att ha framme matskålen hela tiden är nu ett minne blott. För nu kan hon som vanligt äta sin, Sols och Bess mat plus allt som går att tigga fram!

Så detta känns spännande! Hoppas hon har några valpar, vill se förändringar på kroppen eller få ett tydligt svar. Är så nyfiken!

Har chattat lite med Maria som äger Borderness Jippii, "Mette", som är nära släkt med Kippan. Samma mor men Kippans far är Mettes farfar. Av henne fick jag reda på att det planeras valpar i Finland med Mette som ska paras nästa år. Fick även höra att de siktar på start i lydnadklass elit. Så jag håller verkligen tummarna för dem båda! Kollade in den planerade hanen, riktigt snygg! Men jag är ju lite svag jag för korthåriga bruna hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0