Vad händer?

Jag har gett upp träningen med Sol. Att träna en hund som man får motivera och stärka mer än träna med passar mig inte alls. Jag som är van vid Kippan som har ett eget driv i sig själv - hon är det bara att visa vägen sedan gör hon det med glädje! Jag kan även leka med Kippan utan risk att hon blir rädd som Sol kan. Nej jag är snarare imponerad över jobbet Anna gjort med henne och glädjs åt att hon tar upp lydnaden själv nu med sikte på LP2. Det målet håller vi tummarna för!

Kippan har jag märkt blivit mer lugn här hemma på samma sätt som hon kan bli efter att hon aktiveras. Hon är fortfarande pigg och glad, redo för att arbeta. Men lugn. Hon brukar t ex alltid gå efter mig när jag rör mig mellan rummen, fast inte nu. Nu ligger hon kvar i soffan och väntar på att jag kommer tillbaka. Först då hon förstår att jag byter rum så kommer hon snabbt! Så jag hoppas att det har med dräktighet att göra och inget annat!

Bifogar även en bild på Kippan och Sol som vilar i soffan. Den andra bilden har jag snott från Nina Melin och är på fina Lot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0