Mitzi II & Viggo

Idag fick jag ett trevligt samtal ifrån Sofie Åkerberg då jag skickat ett sms till henne i förfrågan ifall jag hittat rätt nummer till henne. Hon berättade goda nyheter om Rikke som blivit 10 år nu (Gud va tiden får fort, känns som igår jag såg de två på hundmässan i Älvsjö!) och om nya valpen hon köpt. Så jag ser fram emot att hon uppdaterar bloggen så man kan följa det lilla livet också!

För mig är Sofie en sådan där guru som talar med hundar, känns som hon kommer långt oavsett vilken hund som köper! Så det var allt lite pirrigt att prata med henne och desto mer när hon frågade om jag var nöjd med Kippan och hur det gått på tävlingsbanan för oss. Jo, lydnadschampion är hon i alla fall och klarade VP med minsta poängen man kunde få för att bli godkänd... Haha kände mig väldigt liten med tanke på vad hon har i bagaget! Men jag är nöjd med Kippan, det är jag. Hon ställer upp för mig i alla situationer. Vad mer kan jag önska?

Hon berättade även att Mitzi II, Kippans farmor, hade avlidit 16 år gammal (!). Otroligt tragiskt men Gud hon fick vara kry i kroppen länge den damen! Viggo, Kippans pappa, har också avlidit 13 år gammal. Han hade fått cancer i nosen berättade hon och till slut fick han det svårt att andas.

Nezzy, Kippans mormor, avled för ett tag sedan också så ifall inte Don, Kippans morfar, lever så är det enbart Miloo, Kippans mamma, kvar i Kippans stamtavla. Lite tragiskt när man tänker så... Skulle ha passat på att träffa Viggo och Mitzi när de fortfarande var i livet. Då vet jag det till nästa gång säg! Så blir det valpar nu så måste jag träffa Lot! Han är trots allt 9 år gammal nu.

Det som däremot är kul är att de verkar vara friska och lever länge. Sådant är alltid roligt, för då ser i alla fall jag ljuset för framtiden med Kippan. Även ifall saker snabbt kan förändras.

Lånat två bilder från Sofie. En på gamla Mitzi 16 år gammal och en på Mitzi och Viggo tillsammans i deras lite yngre dar. Är de inte fina? <3


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja kom upp du och träffa Lot och hans andra släktingar. Han är nu 9,5 år snart men jag har bestämt att han ska leva tills han är 25 år. Och eftersom han varit stenfrisk hela sitt liv så gör han nog det! Än tycker han bara att han är 3 om man tittar på hans fart!

Nina

2012-06-14 @ 21:10:31
URL: http://www.viatt.se
Postat av: Elsa

Haha ja de tycker jag låter som en bra idé! Jag hör av mig när det blir aktuellt för mig att åka upp så får vi boka tid då det passar oss båda. Ser fram emot det!

2012-06-15 @ 19:09:02
URL: http://melviona.3w.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0