Bess vallar

Idag har jag, Krister och alla hundarna hängt vid fårhagen från 12:00-16:00. Det var jättemysigt! Först långpromemad innan vi stannade upp mitt ute på ängen och bara existerade. Där övervann Bess sin rädsla för gamla höbalar.


Kippan och Sol fick sedan valla två gånger var. Sist ut var Bess i långlina, den här gången fick Kippan vara ankare. Vilket hon tyckte var måttligt kul när Bess gick åt heelt fel håll.

 

Och vid andra tillfällen fick Bess vara ankare när Kippan tröttnade. Men när Kippan gick så var det dit de båda fick gå, oavsett vad Bess tyckte!

 

 

Men när Bess väl hade siktet på fåren så var de båda överrens över vart de skulle!

 




 

När Bess väl kommit igång så ville hon aldrig sluta, så fortsätter jag såhär kommer Anna ha ett helsike framför sig den dagen hon ska få henne att lyda - för detta var ju jättekul! Fast det jag tycker är roligast att se är att hon faktiskt håller nere sin annars spetsliknande svans oavsett hur roligt det än blir. Vad sa jag förrut i "vem är Bess"? Fanns det vallhundsgener eller vad kom vi fram till? Haha. Ska bli spännande att se vad det blir av henne. Idag behövde hon inte hjälp ifrån Kippan heller för att flytta fåren, troligtvis har fåren förstått att hon har backup nära till hands.


 

Efter vallningen drack Bess för första gången av fårens vatten. Sötnöt! 17:45 så vaccinerades Bess med 12-veckors sprutan och Sol vaccinerades i största allmänhet. Enbart Kippan kvar nu för vaccinering, men jag är för feg för att vaccinera under dräktighet så jag gör det efter. Efter att hon fött eller efter att valparna slutat dia... vet inte än. Haha.

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Oh vad fina bilder, jag längtar hem när jag ser dem. Kul att Bess är nyfiken på fåren men nu får vi vara noga så att hon inte rymmer dit när hon inte har tillåtelse :)

Svar: Haha ja! Snart kanske det blir lina tills vi kommer över bron ;)
melviona.blogg.se

2012-06-18 @ 22:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0