Lite allmänt

I onsdags skulle Krille och jag ta en promenad runt kvarteret bara för att rasta av Kippan lite och tog med oss Bess. Anledningen till sele och långlina är för att hon kan dra på vilt, hundar och människor. Så det beteendet vill vi undvika och hinna stoppa upp innan hon är borta. Och mycket riktigt stötte vi på en hare som hon stack efter i 110km/h!

Har i veckan bland annat arbetat tisdag-fredag, träffat Ebba, vänner och framför allt - gosat med valpar! Kippan har vant sig vid att jag väger och gosar med dem nu liksom valparna har slutat skrika när jag lyfter dem. Börjar bli vana?
 

Krille lär sig hur man sätter på selen - inte lätt!

Krille försöker reda ut linan...


... och märker att linan är lång!


I torsdags blev jag attackerad utav myror på jobbet. Skulle sätta mig ned och gosa med en hund och visste inte att myrorna hade sina ägg så pass ytligt att jag med min rumpa kunde skrapa upp dem - vilket gjorde dem rasande! Det gjorde ont! (de vita, lite avlånga, prickarna är äggen)


I fredags efter jobbet gick jag och en kollega ned till vattnet för att bada hennes hundar (och de badade oss genom att stänka ned oss). På bilden ser ni schäfern Zita.


Skipp och Zita springer ut efter pinne


Skipp håller sig dock på grunt vatten där han bottnar


Lilla fina Skipp ser när Zita simmar ut efter pinne
 

Kommentarer
Postat av: Christina

Oj så stora och fina valparna blivit!

Stackars Kippan börjar se lite trött ut...

Svar: Ja, hon blir trött utav att dia dem.
melviona.blogg.se

2012-07-30 @ 07:24:18
URL: http://www.borderness.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0