Vi kämpar på!

Hemma så försöker jag utvärdera Kippan för att sedan lägga upp en tränningsplan för det kommande året. Lite knepigt när hunden kan allt men ändå inte tycker jag.

Idag så åkte jag till stallet för att rida en häst med Maria och passade på att ta med mig Sol så att hon kunde gå med mig och Klippan på promenad ute på landet. I bilen fick hon sitta fram och under tiden jag red fick hon vara inlåst i en box. Båda sakerna var läskigt men till skillnad ifrån min gaphals så märkte inte ens skoslagarn att Sol var i stallet. Men min hund som satt i sin bur i bilen hörde han allt...

Har ordnat ett nytt "lås" till Kippans bur nu och hoppas att hon inte genomskådar den som förra lösningen.

Under promenaden tränade vi skall, uppletande, fjärr och stoppen i inkallning, allt baserat på vad hundarna bjuder upp till. Vilket gjorde träningen väldigt positiv och rolig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0