Vallningsläger

... typ... Måndag till fredag förra veckan, måndag till torsdag denna vecka på sammanlagt tre olika får flockar. Nyttigt att träna ofta och på olika får så hundarna har fått en ordentligt dos av vallningen nu.

Nu funderar Kippan och jag på lydnad för resten av veckan, om vi inte hittar något ställe att valla på såklart. Det ligger ju ändå på prio ett listan just nu för Kippan och Sol. Kippan ska ju starta VP och Sol IK-1. Anna kör då såklart, jag förstår inte riktigt än. Dock följer jag alltid med och tränar lite för att lära mig själv medan Anna tränar hundarna. Underbart teamwork här!

Börjar dock bli trött på Kippans beteende... Förr kunde jag lägga henne på platsliggning utanför hagen så kunde jag bara kalla in henne när det var hennes tur. Nu är hon den där jobbiga hunden som skäller och har sig i koppel när någon annan än hon får valla.

Men jag måste bara säga: vad underbart det är att valla såhär mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0