Promenad

Red vid 9 och promenerar nu med hunden på en timmes promenad. Riktigt mysigt! Passat på att träna stoppen i inkallningen och lite uppletande övningar.

I inkallningen vill jag ha snabba stopp där hon låser benen och glider fram. Vem vill inte ha det? Haha. Ställandet kan hon så det leker vi mest med för att underhålla det. Läggandet däremot arbetar vi med. Så vi kör korta sträckor från ställande position för att markera att snart kommer ligg. Har inte lagt in kommando än utan använder mig utav hjälpmedel som får henne att förstå vad och hur hon ska agera. Det hon ska göra är backa och sen lägga sig. Med mål om att hon slutligen ska trycka ifrån med frambenen för ett snabbt stopp samtidigt som hon lägger sig ned. Går framåt!

Med en otroligt trevlig attityd till träningen så körde jag uppletande övningar, enkla raka på 50m genom att enbart tappa en vante så fick hon springa tillbaka och hämta. Dock såg hon den inte då jag kastade in den i skogen. Det tycker hon är kul!

Blir mer lydnad ikväll. Nu ska jag planera inför träningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0