Rapport

Jag ska inte säga att jag satsar för tävling för då lär det inte bli så ändå. Men idag gick Krister och jag ut till skogen med Sol och Kippan för att träna rapport. 
 
B-A, A-C, C-A minus. Så tre skick med kort avstånd mellan stationerna. 
 
Det märks att jag hundarna är tränade i sök, de håller sig till 50 meter innan de viker av och börjar att söka. Men med ljud på Sol vid starten hittade hon till slut fram. Sista skicket som blev väldigt målmedvetet där hon inte fladdrade av efter 50 meter. Kippan behövde ljud första gången, de andra två gångerna hade hon kommit på vad vi höll på med och fann det väldigt roligt! 
 
Imorgon ska vi testa på frispår och se hur hundarna tar det. Lite kul med rapport tycker jag nog, även hundarna som ändå är utav en ras som gillar att springa. Så har jag det så lyxigt med en gubbe som jag kan lura ut i skogen för att träna med. Har även lyckats få honom att bli medlem i Sveriges Hundungdom och Knivsta HU så han ska börja gå på tisdagsträningarna med en jack russell som heter Sally (inte hans utan et hund som han lånar utav Josefine Bengtsson). Så nu håller i alla fall jag tummarna för att jag lyckats få in en manlig förare inför framtiden! Det är ju lite snålt om dem bland ungdomarna tycker jag. 

Kommentarer
Postat av: Christina

Han är en riktig pärla!

2012-08-24 @ 09:00:10
URL: http://www.borderness.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0