Lydnadklass 3

Sitt i grupp: Kan ej
Platsliggning: Kan
Fritt Följ: Sådär. Måste öva koncentration och kontaktövningar. Känns inte alltid som om hon är med mig...
Sättande: Vet ej.
Inkallning: Övade på stopp idag, måste dock byta teknik då sättet jag tränar Kippan på reagerar Sol annorlunda på... Hon lägger in vallning. Smyger, springer mot mig i stora bågar... Inte bra i lydnad. Stanna gör hon, men vill ha dem bättre och säkrare liksom hennes fart in till mig.
Rutan: inte testat själv men detta tror jag hon kan sedan klass 2. Så ska börja träna momentet igen genom att shejpa.
Hindret: efter mycket träning hoppar hon nu med träapporten igen! Så detta ser lovande ut.
Metall: ja vad fanken ska vi göra åt det här momentet? Hon tar den om jag ger henne men hon vägrar att lyfta den från marken. Har testat shejpa med det slutade med att hon höll den men lyfte inte upp den. Envisa hund! Hon låter sig inte heller luras av att den är inlindad så hon slipper bita i metallen, nej metallen är äcklig och den lyfter hon inte! Men ska göra mitt bästa så får vi se hur det går. Ge gärna tips! Handlar snarare om envishet än obehag.
Vittring: kan ej. Men hon kan hitta kottar i skogen som jag slänger iväg så jag ska börja därifrån!
Fjärr: måste lära in stå och få den säker på avstånd.

Sen är vi startklara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0