Vallning hos Zakrisson

Idag var vi inbjudna till Uppsala för att valla på 8 fina ungtackor hos bästa Ingela och Göran.

Kippan fick först köra ett pass inne i hagen. Där tränade vi på höger/vänster och lite andra grundövningar. Kippan var mycket lydig och samarbetsvillg.

Hennes andra pass var ute på den stora vallen. Kippan fick fösa en lång sträcka, ca 100m, och sen driva lika långt. Hon klarade hö/vä riktigt bra så hon prickade grindarna fint. Vi avslutade med några kortare hämt åt båda håll. Jag är mycket nöjd med Kippan idag.

Sol fick köra en IK 1-bana på hennes första pass. Göran höll fåren och Sol hämtade upp dem fint. Fösningen gick ganska bra men vi höll oss inte riktigt på linjen och det var heller inte riktigt rakt men vi gjorde vårt bästa. Delningen hoppade vi över för det kan vi inte än.

Andra passet tränade vi mest olika grundövningar. Vi tränade också på att jag skulle hålla lite längre avstånd från Sol i fösningen. Jag är även nöjd med Sol idag som vanligt :)

Ingela och Göran kom med bra kommentarer efter mina pass så nu har jag nya övningar att träna på. Jag ska också tänka på att inte lägga till extraljud innan mina kommandon, vilket jag inte vet varför jag gör. Jag säger åstanna,, åhöger osv, väldigt onödigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0