Tur i otur

Tänkte blogga igår och berätta om hundburen och hundträning. Men det blev så mycket igår så dagen slutade inte förrän 5 i morse. Så jag hann somna under tiden...

Allt började med att jag åkte vilse eftersom mina två vägvisare inte visste vart vi skulle åka så vi åkte vilse ett tag. Tur att det bara handlade om en kvarts avstånd från mitt jobb. Då blev vi bara en kvart försenade. Hade det varit längre hade jag blivit sur på kartläsarna. Haha!

Buren passade med lite brädor under buren och passade Kippan perfekt så den köpte vi. Svårt att hitta en bur som passar perfekt i min lilla bil. Trångt bagageutrymme och det går inte att fälla ned passagerar sätena där bak helt så det utrymmet kan jag inte använda. Sen är det så snett i bagageutrymmet att de flesta burarna är för raka. Och jag känner mig faktiskt för snål för att specialbeställa en bur. Men det här blir bra ska ni se. 500:- kostade den. Ni ska få se bild senare.

Ingen träning blev det eftersom jag inte hann hem till 18 och eftersom Jossan skulle jobba 20 tog tiden som slut. Illa. Kunde tränat själv men eftersom pojkvännen lånade min bil blev jag nervös och kunde inte koncentrera mig på annat än hur det skulle gå. Han kör bra och jag litar på honom. Men blir orolig ändå. Haha.

Och självklart gick bilen sönder... Allt började med att oljelampan började lysa. Vilket är skumt eftersom vi checkade oljan igår. Han stannade i alla fall, checkade oljan, köpte olja och fyllde på lite. Kunde inte hölls i så mycket eftersom den redan var tillräckligt mycket i. Så åkte han vidare och oljelampan slocknade. Så började varvmätaren sluta fungera. 0 när de körde 90 och max när de körde 30. Skumt men de körde på. Det som fick honom att stanna igen var att bilen började rycka. Så som bilen kan göra när man kör på låga växlar. Men ni körde han 90 och då blev han fundersam och stannade. Efter det vägrade bilen att starta.

Så nu står mitt stackars blåbär till bil i Väsby och väntar på att bli flyttad av min pojkvän och pappa. Så typiskt att det ska hända när man lånar ut bilen. Den har ju aldrig gjort så mot mig! Han gillar nog inte killar. :)

Just nu tror vi att det handlar om elektroniken eller oljepumparna. Så det ska pappa checka idag. Tur att jag är ledig idag! Hoppas bilen fungerar tills imorgon, annars får jag låna en annan bil till jobbet. Men ändå!

Idag hade jag tänkt rida och träna lydnad i Knivsta med Yessica och Matilda. Men så blir det inte. Trist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0