Sol har haft skoj

Pratade just med Ebba om hur det gick för henne och Sol. Det gick så bra berättade hon. Sol hade inga problem alls med att anpassa sig till att bo hos henne. Visst tog det någon dag innan hon förstod att hon skulle träna med precision istället för att göra det hon sade lite halvdant. Men det handlar ju mest med att köra in sig med varandra.

I måndags körde de sök, vilket gick jättebra! Hon är ju så lättlekt och social så detta passar henne som handsken. De körde 6 skick och allt kändes bra. Så detta ska de fortsätta med.

I lydnaden har de övat på fritt följ. Första gången gick det sådär men andra gången gick hon bra och förstod att hon kunde göra detta med Ebba också. Hon har tendens att tappa lite i högersvängar men det övar de vidare med. Annars går momentet bra.

Sedan har de övat med trä-apporten och inkallning. Går också bra.

Tillbaka till brukset så övar de även på uppletning. Och som tidigare sagt: det går väldigt bra!

Så Ebba och Sol har fullt upp och väldigt roligt tillsammans med mycket gos och träning!

Nu är Sol hemma inför vallning här fredag till söndag. Först på söndag kväll åker hon tillbaka till Ebba.

Själv känner jag mig ensam. Förstår inte hur jag ska klara mig utan hund i helgen. Lämnade henne hemma idag för att Anna skulle kunna hämta henne efter jobbet för att valla. Så nu sitter jag här på lunchrasten och känner mig ensam. Min promenad och träningskompis är ju inte här! Hur överlever människor utan hund?!

På måndag ska jag i alla fall träna på Väsby BK med Ebba. Behöver någon som ser på våra moment, bedömer dem, berättar vad och hur jag ska förbättra. Har tränat ensam för länge så allt känns bra men får inte 10or på allt så jag kan inte vara klar! Vem blir klar? Så det ska bli skönt och kul att få höra vad Ebba säger. Hungrig efter kritik!

I helgen då. Hunden tränar vallning och jag jobbar. Sen får vi se hur nästa vecka blir beroende på hur det går på måndag då jag är ledig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0