Lånebil

Från liten bil till kombi. Eftersom min bil är på lagning hos pappa har jag fått låna en bil som känns 100 gånger större. Inte bara det, fann många olikheter mellan dem på vägen till jobbet då jag körde den i 40 min.

1. Den är så tyst! Min bil säger till när det är dags att växla, den här säger inget mer än muntert vibrera lite i ratten när växeln blir för låg.

2. Den är så lat! Min bil slänger sig glatt fram så fort jag höjer kopplingen, den här väntat på gas.

3. Den är så stor och lång! Nu måste jag ju ha koll på en bak och nos. Min lilla polo bara är.

4. Den är svår att känna av vart kopplingen tar då den är så försiktig och mjuk. Min bil vägrar växla om jag håller kopplingen fel medan den här tackar och tar emot.

Inget negativt till någon utav bilarna. Det är bara en sådan omställning! Är dock lite orolig inför fredags trafiken när jag ska hem vid 16 förbi Essingeleden. Hoppas jag lärt känna bilen tillräckligt tills dess!

Ang. Kippan så hämtar Anna henne vid 13 idag hemma i Märsta så de direkt kan åka och valla. Så jag är utan hund idag :( Eventuellt får Sol följa med och valla, beror på om hon ska hitta på något hos Ebba idag eller ifall Anna kan hämta henne.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Igår hämtade jag Sol o hon ska självklart med o valla :)

Anna

2011-10-28 @ 12:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0