Kvällsträning

Tack Jossan för att du tränade med oss, mycket trevligt!

Kippan och jag övade på rutan eftersom det var mörkt med dålig belysning. Shejpade för att få henne att själv vilja springa till rutan utan kommando. Targeten blev att stå i rutan, då slängde jag bollen till henne. Blev väldigt lyckat och fick upp farten på henne till rutan.

Märker dock att Anna börjat träna vallning med henne. För stod någon vid hennes raka sträcka till rutan tog hon en stor båge och tog högra/vänstra porten in i rutan. Beroende på vart de andra stod. Dock inget jag lade större vikt över eftersom på tävling står ingen där och då går hon rakt in. Ville inte bråka med hennes trevliga attityd och vilja att springa till rutan. Den vill jag ju ha kvar eftersom det var målet med kvällens träning.

Eftersom hon fortfarande var pigg och träninggalen efter en timmes rutan-träning så körde vi även fjärren. Oj vad hon studsade fort upp och ned för varje kommando! Riktigt trevligt att se!

På promenaden hem skrek jag lite look-back också. Det tyckte hon var kul. Då nosar hon runt och har kul för sig själv, jag kommenderar och hon reagerar som en klickerhund gör när den hör klickern. Reagerar genast genom att tvärvända och ta bollen jag slänger bakom mig, det tycker hon är rysligt kul!

Nöjd över dagen, idag är Kippan dyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0