Äntligen lunchrast!

Som många andra arbetande människor har jag märkt att man i man i princip enbart hinner blogga under helgen. Jag åker hemifrån 6:00 och jobbar 7-16, kommer hem vid 17 och då äter jag och tränar hund. Vid 21 sover jag. Tiden tar slut på tok för snabbt! Men oroa er inte, nu har jag hittat funktionen som kommer göra det enkelt för mig att blogga igen tack vare min iphone och blogg.se appen som jag nu använder. Ska även försöka få Anna att använda den så att ni även kan följa hennes äventyr!

Som alla andra har jag lunchrast och under den tiden brukar jag gå på en långpromenad med Kippan med lite lydnadsmoment mitt i allt. Just för att göra träningen varierande och kul. Har just kastat pinnar i skogen som Kippan fått leta upp. Därmed vittrings träning. Går många i den här skogen, flest troligen mina arbetskamrater. Men dagis och annat folk uppskattar också skogen så jag kan i princip köra allt här utom sök och spår. För många spår att ta upp och på tok för många människor att hitta.

Testade även fria följet i terräng. Vilket innebär att Kippan måste köra vanligt fritt följ och kommer t ex en stor sten i hennes väg får hon helt enkelt gå över den försiktigt för att inte tappa positionen. Stannar jag, ja då är det bara att sätta sig på stenen. Väldigt roligt enligt Kippan.

Något annat hon älskar att göra under promenaderna är att springa allt vad hon kan mot mig och tvärstanna/-ligga på kommando. Eller bara tvärvända. Vilket gynnar vår inkallningsstopp.

Så detta gör vi under lunchen, vad gör ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0