Debut LKL II

Anna & Sol debuterade idag på Märsta-Sigtuna BK i lydnadklass II. Domare var Britt-Marie Andersson. De fick startnummer 1.

Dagens sötaste ekipage blev dock inte Anna & Sol, utan det här:


Är de inte söta?!


Såhär såg det ut när Anna & Sol tävlade:


Platsliggning: 5 (sitter)
Min kommentar: Böt skinka flera gånger och kröp framåt då och då, sammanlagt kanske halva sin längd. När det var cirka 30 sekunder kvar satt hon sig upp. Låg dock kvar trots att en hund gick upp och brydde sig inte om att sjunga med en annan hund på platsliggningen. Vi är dock inte förvånade för att hon har börjat med detta den här veckan, så det är bara att träna vidare.
Fritt Följ: 9 (tappar position)
Min kommentar: Riktigt snyggt! Tappade koncentrationen lite några gånger när någon pep med pipleksak utanför planen och tappade positionen lite men annars såg det riktigt snyggt ut.
Läggande: 9,5 (nosar på platsen)
Min kommentar: Synd att hon nosade, men väldigt nöjd ändå!
Inkallning: 8 (några steg)
Min kommentar: Bra fart, bra stopp - synd bara att hon inte stannade efter stoppet. Men det går att ordna.
Rutan: 10
Apportering: 9,5 (något snett)
Min kommentar: Synd att hon satt sig snett, går att öva på. Dock lite förvånad över hennes fart. På tävling är den perfekt, men efter vad jag sätt henne springa på träning så såg hon lite distraherad ut idag. Men ingen skada skedd så de bryr vi oss inte om.
Hindret: 8,5 (otydligt avslut)
Min kommentar: Väldigt snygga hopp och satt sig väldigt fint. Synd bara att hon fortfarande var nyfiken på platsen Anna gömt sig på under platsliggningen så hon stannade bakom Anna och vädrade ditåt. Med litet extra kommando fick Anna henne till slutpositionen. Onödigt, men sådant händer.
Fjärrdirigering: 8 (dk x2)
Min kommentar: Okoncentrerad och var fortfarande nyfiken på stugan de gömt sig bakom under platsliggningen så vid två övergångar var Anna tvungen att ge DK. Synd.
Helhetsintryck: 10



Resultatet för dagens tävlingsinsats blev:
Vinst och 1-pris på 164,5 poäng.

STORT GRATTIS!

Kommentarer
Postat av: Anna

2011-05-07 @ 21:04:46
Postat av: Anna

Tack Elsa för ditt stöd och för alla fina bilder på min lilla Sol-Stråle:))

2011-05-07 @ 22:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0