Oj va varmt de är

Usch förskräckligt varmt enligt mig! Men hemma i stugan är det fullt ös ändå. Mycket städning eftersom jag har utspring på fredag och ska fira studenten.

Kippan är framkopplad framför cykeln nu liksom jag har påbörjat Sol's inkörning. Kommit en bra bit med henne. Vi är redan på steg 5! Vilket jag trodde var omöjligt förra året när hon var negativt inställd redan vid steg 1...

Steg 1: Acceptera sele och lina, springa framför mig på vägen. Lyssna på fram (öka) och sakta.
Steg 2: Acceptera cyklen bakom henne.
Steg 3: Acceptera Kippan travandes bredvid henne.
Steg 4: Förstå att när selen, linan och cykeln är på är det jobb, pauser är inte okej.
Steg 5: Springa med Kippan och lära sig mina kommandon medan jag dras på cykeln. Inget krav på att Sol ska dra.
Steg 6: Springa med Kippan och dra.
Steg 7: Kunna springa, dra och lyda utan Kippan. Springa själv.
Sen kan hon! Bara att anmäla till dragtävling här? Haha

Trulsa mår bättre, men knaprar fortfarande medicin. Kippan får inte springa eller köras på en tid nu eftersom hon gjort illa trampdynan på sporren. Slår hon i den haltar hon som attan. Smörjer in med helosan och hoppas att det hjälper. Hon har troligtvis skurit sig när hon badat. Frågan är om jag verkligen kan köra Sol utan Kippan? Tror inte det. Kippan är ändå som en läromästare för henne. Lite fel att hoppa från steg 5 till 7.

Anna kämpar fortfarande med att komma med på något MH, men just nu ser det mörkt ut. Ser inte ut som om det blir MH förränn i höst/vinter. Svårt att få komma med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0