PM: DM

Nu har PM:et till årets DM kommit. Jag kom med! Vilket är jättespännande! 6:30 ska jag befinna mig på Tierps BK för att checka in och 7:00 blir det lottning. Strax därefter börjar tävlingen. Smått jobbigt att det är så tidigt men med tanke på värmen de är mitt på dagen så är det perfekt för min hund som inte tål värme, på morgonen är det trots allt inte lika varmt vilket passar henne.

Har kollat på startlistorna för att se vilka jag känner och vilka som tävlar för klubbarna jag brukar hänga på. Dessa hejjar jag på:

  • Spår ELIT (a)
    Monica K.Son Hallard med Barvatorp's Jazza (Väsby BK)
    Lena Pettersson med Borderness Kryddan (Gävle BK, Kippans kullsyster, reserv men hoppas hon får komma med)

  • Spår ELIT (b)
    Li Carlsson med Justlike Black Will (Knivsta BK, tränat med)

  • Sök ELIT
    Anna Wistedt med Rapport's Lego (Väsby BK, tränat med)
    Sandra Jansson med Justlike Prins Nikolai (Knivsta BK, tidigare instruktör till oss)

  • Rapport ELIT
    Britt-Marie Andersson med Sbch Hinnared´s Bonnie (Märsta-Sigtuna BK, instruktör till Anna)

  • Skydd ELIT
    Två deltagande, känner ingen av dem

  • Lydnad ELIT
    Elsa Buckard med Borderness Keep Going (Knivsta BK, mig själv haha)
    Malin Karlsson med LP I II III Gränsvallarens Sam (Bro-Håbo BK, lärt känna efter x antal tävlingar)
    Marie Blomfeldt med Ullbitens Alice (TBK, lärt känna efter x antal tävlingar)

Väldigt roligt att känna igen så många ekipage på startlistan och ser fram emot den här helgen. Tror den kommer bli olidligt spännande och jag förstår inte hur jag ska hinna se alla jag hejjar på!

Lördag:
7:00 - Lydnad ELIT
11:00 - Se platsliggning, hopp och stege i grenarna rapport, sök och spår. Eventuellt lydnaden i skyddet också

Söndag:
tider kommer efter lördagen men önskar att se resten av lydnaden + prisutdelningen, vet ej ifall det blir så

Hur ser mina chanser ut?

Tycker de ser relativt bra ut. Borde få fina poäng ifall allt går som det ska. Satsar självklart på att vinna men vet att konkurrensen är hård, men kanske ger vår hårda träning till tävlingen resultat? Allt kan hända så det återstår att se - spännande värre!

Kommentarer
Postat av: Lena och Kryddan

Stort Grattis till SLCH. Hörde detta på omvägar.



Vi kanske ses i Tierp. Det vore kul. Om inte vill jag önska dig lycka till och hoppas att ni tar hem titeln DM-mästare.



Kramar från oss.

2011-05-03 @ 21:30:06
URL: http://www,hundgalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0