Nästa tävling

Kaka på kaka nudå. Har fått PM ifrån Knivsta BK om att jag får delta på deras lydnadstävling den 17/4. Vilket blir precis om två veckor. På den tiden tycker jag allt att jag kommer hinna att träna upp svagheterna jag såg från gårdagens tävling. Hoppas den tävlingen går bra också för tävlingen efter blir först den 15/5 under Distriktmästerskapet på Tierps BK och veckan därefter blir det U-DM. Hittade ingen tävling i närheten innan dess tyvärr, tror dock vi skulle behöva det. Och tight blir det mellan DM och U-DM. Nåväl, de löser sig.

Har kollat in deltagarlistorna och till min glädje är det lite fler Knivsta ekipage med, vilket är tur eftersom vi trots allt tävlar på hemmaklubben! Haha. I eliten deltar 4 ekipage med oss. Efter idag så vet jag vem Anna Jansson med Skogsvallarens Olle är, de ska delta. Malin Karlsson med Gränsvallarens Sam känner man ju väl från U-SM och U-DM från förra året. Hon vann över mig båda gångerna så det ska bli jättekul att tävla mot henne igen! Är inte säker men tror allt jag vet vem Mariah Andersson med Cukids Guru är, ifall de är samma som tävlade idag. Inte 100% säker. Maria Blomfeldt med Ullbitens Alice känner jag inte alls.

Men det kommer bli en border collie klass med en kelpie. Haha. Vet inte vem som blir domare, men jag blir nöjd vilket så det löser sig.

I trean skulle Yessica Björkvall med Don Fido's Soulsting tävla men de strök sig tråkigt nog. De känner jag annars väl. Utöver henne känner jag ingen i trean och ingen är ifrån Knivsta heller så jag önskar bästa ekipage vinna. Är lite diplomatisk av mig sådär idag. Haha.

I tvåan känner jag Madelene Broberg med Midgård Axxa. Vet inte hur det gick för dem idag, ska dock höra av mig. SÅ nyfiken! Önskar henne lycka till i Knivsta med. Känner inte Anne-Marie Berger med Searover Lady Madonna men de är ifrån Knivsta så de hejjar jag på också. Laganda. Haha.

Är dock förvånad över hur få ettor det är på Knivsta! 7 ekipage. Är mer van vid att de delar upp ettan eftersom de blir så många men okej, antar att folk börjar trappa upp. Vilket självklart är positivt! Känner inte en kotte i ettan men hejar på följande eftersom de tävlar för Knivsta: Anne-Marie Berger med Thorsvi Milton Duff och Helena Lindström med Stawaskogens Joline.

Är faktiskt taggad inför den här tävlingen och ska anmäla mig till DM:et inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0