Mina ben värker

Idag gick jag upp 5:00 och cyklade 5 km till jobbet 6:30. På plats var jag 7:00 för att ta en fika innan dagens arbetspass som var mellan 7:30-16:30. Under den tiden så hann jag gå en promenad på 5 km. Cyklade sedan hem efter dagen och kom hem relativt matt i benen. Undra varför? Haha.

Men inte klickade jag på off-knappen för det. Nej, 18:30 så hämtade Anna mig i Märsta så åkte vi till Märsta-Sigtuna BK. Hon skulle på lydnadskurs som var mellan 19:00-21:00. Med dem passade jag på med en platsliggning, inga problem alls. Sol däremot av någon anledning satt sig upp. Nåväl, en gång är ingen gång men två gånger är en vana. Så vi hoppas att detta mönster inte upprepas.

Jag körde väldigt korta pass med Kippan innan jag band upp henne igen. Detta gjorde henne väldigt tänd inför att få träna igen vilket passade eftersom jag idag enbart arbetade på farten. I apporteringen arbetade jag på snabb fart in vilket jag gjorde genom att springa mot motsatta håll när hon sprang mot apporten, detta fick henne att få rivstart vid apportbocken. I fjärren ville jag bara ha snabba uppsättanden från ligg och belönade efter första kommandot. Vill ha henne redo och koncentrerad. Hon har aldrig problem med att springa till rutan eller från rutan till mig. Men jag vill få en bra ingång till min sida utan att behöva reglera hennes fart. Detta gjorde jag genom att kasta boll framåt just när jag kallar in henne på kommandot "Kippan". Nästa gång ropade jag "Kippan, fot". Det gjorde att hon fick rivstart på "Kippan" men satsar till mig på "fot" istället för att springa efter en boll hon tror jag kastat (som som det blev i Knivsta. haha). Övade även på farten till konan. Kastade boll tusen gånger innan jag bara sa konan. Fort gick det, men konan missade hon. Stod jag tyst så travade hon fram till konan som hon redan sprungit förbi och då fick hon bollen. Får öva mer här. Hade avståndet till konan varit längre hade det varit lättare, nu blir det så lätt att springa förbi om hon satsar och inte hinner hon byta från tanken "jaga boll" till "spring till konan". Så det här är knepigt men det löser sig.

För Anna och Sol gick det jättebra. De har fått så fina stopp i inkallningen och fjärren ser jättebra ut! Är så stolt över dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0