Ebba tar sig en titt

10:00 träffade Anna och jag Ebba Swedenborg på Väsby BK. Alltid lika nyttigt och trevligt att träffa Ebba. Hon ser alltid saker som jag missat och har nya idéer som jag inte tänkt på vilket är väldigt nyttigt och bra att höra på. Anna fick tips på att gå fortare, vips så hade hon en jättefin kontakt! Genom att variera med olika övningar i inkallande med ställande så fick hon ett bra ställande, strålande! Genom att variera olika övingar så lade hon sig inte ned i fjärren innan hon fått kommando utan väntade på nästa konstiga sak som Anna skulle hitta på. Själv fick jag reda på lite övningar jag skulle kunna använda mig utav för att öka hennes fart på ingångar. I t ex apportering där hon alltid är snabb ut men segare in, så det ska jag arbeta på. Resten tyckte hon såg riktigt bra ut! Vilket känns väldigt glädjande för mig fast jag vet att det alltid finns smådetaljer att fila på. Hon tycker även att fria följet har blivit bättre eftersom Kippan blivit som stabilare och går väldigt harmoniskt vid min sida utan att stressa vilket hon kunde göra förr. Så det är jättekul att höra!

Underbara Knivsta BK har även skrivit om mig och Kippan att vi fått lydnadschampion vilket känns väldigt sött av dem. De har även tagit bilder som jag lånar av dem härifrån:




Har även passat på att skicka in resultat till Knivsta BK och Knivsta HU i ett försök att bli Knivstas lydnadshund på båda utmärkelserna. Så får vi se hur de går. Förhoppningsvis lyckas vi få bättre poäng så vi har större chans att vinna. Nu väntar jag även på att Sveriges hundungdom öppnar sin tävling där jag kan anmäla mig i ett försök att bli årets lydnadsungdom. De vore fint tycker jag. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0