Cykling

Morgonen grydde och vi åt frukost. Sedan tog jag ID bild för att sedan gå till Nordea där jag lämnade in papper och ansökte om ett nytt ID kort. Fick även veta att jag gratis skulle få uppdatera mitt elektronkort till vanligt visa. Oj vad vuxen man känner sig!

När jag kom hem vilade jag 30 min innan jag tog ut cykeln och Kippan.



Kartan visar då en bild från Tingvallavägen till den röda pricken med en 1a på. Eftersom Kippan blir så taggad när jag tar fram cykeln så kopplade jag henne så fick hon trava vid min sida tills vi passerat den stora vägen som går till en rondell genom att gå under en bro. Sedan cyklade vi vidare lite åt vänster till ett övergångsställe över en annan väg som är väl trafikerad. När vi passerat den vägen kopplade jag av Kippan och selade på henne. Så drog hon mig tills vi passerade bron över Märstaån. Därifrån fick jag cykla själv och Kippan fick springa lös. Usch de var tufft! Mest uppförsbackar på min sträcka! 30 min tog det för mig att cykla dit. Väl framme ställde jag cykeln för att sedan säcka ihop i diket. Benen kändes som stockar och jag kände verkligen hur hjärtat pumpade, damn vilken dålig kondis jag har! 2 min senare hade jag fått normal andning och Kippan fick tokryck i skogen. 5 min efter att vi stannat så selade jag på Kippan igen och drogs tillbaka till platsen där jag först selat på henne. 5 min räckte, då hade både Kippan och jag våra batterier laddade inför hemfärden och Kippan sprang och drog mig som om mitt liv stod på spel. Hon är bara för söt!

När vi var tillbaka på Tingvalla igen så gick vi en kort promenad bara för att få tillbaka andan innan vi gick upp till lägenheten igen. Eller ja, Kippan sprang upp medan jag gick lugnt bärandes på cykeln. Fan cykeln måste banta ifall jag ska springa upp för trappan!

Inne i lägenheten fick Kippan all uppmärksamhet. Stretchade henne, smörjde in hennes trampdynor med Mini Derm (hela vägen var asfalterad vilket gör hennes trampdynor torra, den här salvan gör dem normala igen) och avslutade med massage. Nu ligger hon nöjt i soffan och sover. Senare ikväll ska jag även gå ut och träna vittring, det momentet får vi verkligen inte sänka standarden på, tar på tok för lång tid att börja om på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0